HOMEENGLISH > S.T.E.A.M

S.T.E.A.M








Kohetsu Sugawara's vision was to create the first International Kindergarten in Japan, we have also chosen to be one of the first to start incorporating STEAM into our already unique English curriculum.
“STEAM learning” stands for Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics, while “21st Century Skills” is learning focused on teamwork, experimentation, productivity and creativity. The children have been having lots of fun and we look forward to further improving the English and STEAM curriculums with the aim of creating “true global citizens of tomorrow.”

SDGs((持続可能な開発目標)の実現が目指されている現代。世界の複雑さに対処していく、未来を生きるお子さま達に、インターナショナル山の手幼稚園では、STEAM教育を英語で行っております。正解のない問いに興味をもち、向き合い、自分なりにかかわっていく力を育てる教育活動です。

Science

Science encourages curiosity, investigation and problem solving and often involves experimentation and adaptation. The children learn about buoyancy, plants and growth as well as learning about climates, pollution and endangered animals.

「自然」に触れ、「自然界の不思議」について疑問をもち、調べたり、実験したりして、科学的思考を育てる「Science」。幼稚園では、園庭で野菜の種芋や苗を植え、水やりをし、収穫する中で、植物の生長に必要な水、空気、土などに触れたり、水に浮く・沈む、浮力の実験をしたり、また天気や気温、動物の絶滅危惧種、ゴミの分別などについて学ぶ活動があります。

Technology

Technology means using tools, such as computers and machines, but also crayons, paper, paint and clay. The children use their imagination to create models using recycled materials, as well as using tablets to read, write and learn simple programming skills.

パソコン、タブレットだけではなく、クレヨン、紙、絵の具、粘土など様々な道具を使いこなす力「Technology」。子ども達は創造力を働かせ、様々な材料、そして道具を使って製作をしたり、またタブレットを使って簡単なブログラミングスキルを培います。



Engineering

Engineering is recognising problems, creating solutions and testing them. The children love building things from blocks and clay in Junior, making towers out of straws and cups in Intermediate, then making recycled boats, models and mazes in Senior grade.

ものを組み立てたり、動かしたりして、どのような力が働くとそのような現象が起きるかを考えたり実験する「Engineering」。 ブロックを重ねて高くしたり、粘土を伸ばしたり、ストローや紙コップをつなげて高さや大きさ、強度を競ったり、廃材で迷路や水に浮かぶボートなどをつくったりする中で、「工学的思考」を養います。

Art

Art encourages creativity and process development, as well as allows the children to express their ideas visually and verbally. The children enjoy using crayons, clay, paint and craft, then progress to creating 3D models and producing stop-motion videos as Seniors.

創造力を膨らませ、自分のイメージを形にして楽しむ「Art」。クレヨン、粘土、絵の具など、様々な製作道具を使って、絵を描いたり、立体的なものをつくったりし、「芸術的思考」を培っていきます。また、年長組では、「ストップモーションビデオ」作成を行います。

Mathematics

Mathematics not only deals with numbers, but also patterns, shapes, organising, coding and sorting. The children enjoy simple matching activities as well as measuring length, weight and distances. As the year progresses there are many opportunities to have fun with maths.

かずの読み、書きだけではなく、パターンを考えたり、形を組み合わせたり、並べ替えたり、記号を読み解いたりする「Mathematics」。ものの長さを測ったり、重さを量ったりする活動や、パターンや模様付けなど製作活動から「数学的思考」を養います。